Wednesday, March 31, 2010

ETCHING N BENGKEL PATENT.....

HARI INI DALAM SEJARAH.....
.
.
.
.
aku sampai fakulti kul 7.30 pagi.. awal x??? awal kan.. kalah staf... hahaha.. ini gara2 tiba2 supervisor aku suh attend bengkel patent di kala aku dah plan untuk etching design aku arini.... disebabkan aku rasa malas nk etching sorg2.. aku pun try ajak linda pg etching pagi2 memandangkan die pun nak etching gak arini.. xsangka linda cair n trima ajakan aku.. haha.. (kalo linda baca ni mesti die marah sbb aku ckp die cair ngan aku.. hahaha.. ada aku kisah???hahaha)

so kul 7.30 pagi ktorg pun bergerak dr kolej.. smpai fakulti k ul 7.30... ktorg first sampai.. xde org lagi dtg masa tu.. staf pun xdtg lagik... rajin x ktorg?? ngeeee...hehe
sampai2 je trus menuju ke bilik mobile lab untuk memulakan proses etching.... buat keje dgn sepantas mungkin sbb kul 8.30 aku kena attend bengkel tntg patent search.. tepat kul 8.30 aku pun siap proses UV n tinggal tggu smua copper abis terhakis dlm acid boiler.. tugasan tu aku serahkan kat aku punye pembantu yg terlatih aka linda.. hahahahahah...

masuk2 je dalam bilik tgok hp ade miscol n msej... rupe2nya seha dah tggu aku kat pusat latihan... aku ingt die nk dtg bilik dulu sebelum pg ctu sbb nk print progress report... aku pun cepat pg kat parking kete n pecut si putih laju2... nasib baik jalan clear n xbyak kete sbb skrg tgah study week... akhirnya slamat smpai di tempat yg dituju ..alhamdulillah.. hehe

bila dah nama bengkel.. dah boleh byg dah kebosanannyee... huhu... dah la dpt brita ktorg dapat brita yg ktrog satu group dgn bekas majikan seha.. hehe.. (Pr AB).. seha dah cuak2 dah sbb sebelum ni die slalu mengelak2 bila jupe prof ni... tp akhirnya akan dipertemukan jugak dalam bengkel ni.. ala2 jejak kasih gitu... hehehe.... tp.........
.
.
.
nasib menyebelahi seha.. group ktorg terpaksa dipecahkan dsbbkan
Pr AB yg jadi fasi bg group kami busy.. die takut xdapat join discussion.. so die suh ktorg berpecah n masuk dalam group lain... Fuhhhh.. lega sangat2... aku pun cuak gak ngan Pr AB... sbb die terkenal dgn suka tnya soalan kat student...huhu.. group yg ktorg join tu skali ngan org dr syarikat patent.. so ktorg banyak la belajar ngan die cara2 nak wat patent search...agak membosankan gakla wat patent seacrh ni sbb kiter kena cari patent2 yg ader related dgn patent kiter.. pastu compare dgn patent yg kita nk hntar.. kena bgtau ape improvement yg kiter wat... bosan sgt2 nk cari.. nak kena baca lak tu... akak yg dr syarikat patent tu ckp.. 2la keje die hari2... mengadap patent n slalu kena wat patent seacrh...huhu... kalo aku mesti dah bosan dah.. huhu....

td bengkel abis kul 4.. so sempatla nk balik fakulti smula sbb nak hntar progress report kat supervisor.. n esok aku kena ecthing balik sbb yg etching pg td xbrape nk jadi.. mgkin sbb asid kot... huhu... uwaaaaaaaaaa.. mlasnye nk etching smula!!!!!!!!


rasa mcm dah lama x citer pasal perkembangan myLove.. skrg die tgah on da way pg china.. ari khamis lpas die masuk port kat kerteh... tp aku xsempat nk balik jupe die.. huhuhuu.. xpela... bulan ni die nk trun kapal dah... hopefully die trun kapal on time la.. ksian die.. die ckp dah bosan dah duk atas kapal.. xsabar nk turun kapal.. sbb kawan2 die dah trun dah... mungkin esok atau lusa die smpai china.. xsabar nk trima mms dr die... tp skrg dah leh email.. at least leh la tau khabar brita... ape2 pun.. cant wait to see him again...!!!!!! huhuu

No comments:

Post a Comment