Thursday, May 6, 2010

JoDoH dAn PeRtEmUaN.....

arini aku terasa nak bercerita tentang mylove.. ala2 kiranya macam my love story la kot.. hehe.. aku baru lepas terbaca satu blog ni yg bercerita tentang kisah percintaan die..knape die pilih lelaki tu... n aku rasa aku pun xpenah citer sebelum ni kat cni... lets the story begin...

aku kenal mylove masa aku dah nak abis tahun akhir degree kat utm... mcm mana ktorg leh kenal??? coursemate?? bukann.... kawan sek??? pun bukan....hehe.. ktorg kenal disebabkan salah nombor je... hehe... aku pun xbrape ingt macam mana boleh terslah nombor..lebih kurg rasanya no tpon die hmpir nk sama ngan no tpon kwn aku.. bila dah tersalah nombor.. mula la memperkenalkan diri... bila dah kenal2... rupanya die budak utm gak tp dah grad dah.. kiranya batch seblum aku..n org terengganu jgak.. macam kebetulan lak rasa... hehe.. masa tu die still training kat ALAM melaka...

sejak dari kejadian tu la kitorg slalu main msej... n mula mengenali antara satu sama lain... kenal pun melalui friendster je.. sebab xbrani lagik nk face to face.. dah beberapa bulan knal barula ktorg berjumpa.. heheh... lebih kurg jatuh cinta pandang pertama la.. hehehe.... ktorg pun mula couple...

kadang2 aku slalu tnya ngan diri aku.. knape aku pilih die..maksud aku, die kan seafarer... yg mana akan selalu berada jauh dr aku masa die pg belayar... someone yg hnya boleh happykan aku dgan beberapa sms dlam seminggu n jarang2 dapat col aku... someone yg xleh brada di sisi aku kalo aku ade masalah.. someone yg aku xleh nk share kegembiraan aku...

tp aku percaya.. die sentiasa dekat dgn hati aku...aku percaya dgn kejujuran die..keikhlasan die menyayangi aku..and yg paling penting.. aku tau die keje untuk masa depan kami jugak kalo kami dijodohkan bersama...InsyaAllah...

aku rasa bersyukur sangat dipertemukan dengan die... bagi aku.. he is a nice guy.. slalu amik berat pasal aku.. pasal family die... org ckp penantian satu penyeksaan... aku akui itu betul... cuma aku rasa perasaan merindui itu indah... kalo kiter tau mcm mana nak menghadapi perasaan tu..pekerjaan die mmbuatkan aku lebih menghargai die sbb kiter xkan menghargai org slagi kiter x kehilangan org tu..maksud aku, bukan aku pernah kehilangan die.. cuma.. pekerjaan die membuatkan ktorg ade pluang untuk mempunyai perasaan merindui..memandangkan bila die naik kapal... ktorg xdapat berjumpa smpai berbulan2... bg aku mcm satu kelebihan lak bercinta dgn jarak jauh ni.. stiap kali ktorg berjumpa rasa mcm first date.. sbb hati berdebar2... sbb kan lama xjupe.. so bila dapat jupe.. rasa mcm first date baru nk jupe lak... hehehe.. smpai skrg... stiap kali nk jupe die.. aku mesti rase berdebar2... mcm prasaan aku masa mula2 date ngan die..


dear my love :


xadil kan bg sy kalo sy ckp awk saje je nk tggalkan sy pg belayar sebab sy tau awak pun nak berada dekat ngan sy.. ( awk doa2 la sy dpt durian runtuh spy leh bayar duit pampasan awk tu.. hehe)

bila sy bosan2 kat sini sy boleh kua ngan kawan2 atau balik kampung jumpa keluarga... tp awak... hari2 kena keje.. kdg2 ari ahad pun kena keje.. awk xdapat nk jupe fmily kalo rindu kat family...tp sy xpernah dgr awak mengeluh tentang kje awak....

kalo sy ckp awk xleh hiburkan sy...xadil.. sbb.. tp sy leh g tgok wayang kalo sy bosan... tp awak, hnya leh layan movie2 yg didownload sblum naik kapal kat laptop je.. patutla awk leh hafal smua dialog2 dlam citer adnan sempit.. sebab awak dah sepluh kali tgok citer tu.. hehehee...

xadil kalo sy ckp awk kejam dgn sy sedangkan sy leh pilih nak makan ape hari2...nak makan masakan rumah ker.. nak makan McD ker.. KFC ker.. bila2 masa sy leh mkan... sedangkan awak atas kapal terpaksa makan je ape yg chief masak...

awk... sy minx maaf kalo sy ade xdengar ckp awk.. mungkir janji awk.. (tertutama bab janji xnak nangis..huhu).. sy minx maaf dengan awk... sesungguhnya sy menyanyangi awk dengan sepenuh hati sy ( alamak!!! terjiwang lak.. heheh.. ) ... trima kasih sbb buat sy bahagia... semoga kiter dijodohkan bersama suatu hari nanti... xsabar nak jupe awk lagi bulan depan kat rumah sy... kiter mkan nasi minyak sama2 ye nanti... hehehe.. :-)

No comments:

Post a Comment